torsdag, januari 08, 2009

Insomnia

Det är något speciellt med den natten mellan sista lovdagen och första skoldagen. Och mellan söndag och måndag. Jag sover alltid jättedåligt. Det tar flera timmar innan jag somnar, och jag vaknar upprepade gånger under natten och börjar tänka. Antagligen på grund av oro för allt som måste göras i veckan, så får jag ont i magen. Vilket leder till att jag inte kan somna om eller sover oroligt resten av natten. Och när jag vaknar är huvudvärken 12 resor värre. Ond cirkel alltså.

För att ta igen förlorad sömn måste jag lägga mig tidigt ikväll. Innan jag somnar får jag väl börja med någon av alla de böcker vi ska läsa nu. Är lite nyfiken på Camilla Läckbergs Olycksfågeln -den blir först ut därför.

3 kommentarer:

  1. Du har rätt, så är det alltid. Rätt konstigt ändå.

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du hade :)
    me like

    SvaraRadera
  3. Fin blogg ^^ gick in eftersom jag uppdaterat designen precis me :)

    SvaraRadera