måndag, januari 05, 2009

<3

Jag har världens gulligaste morföräldrar! Bara för att de visste att jag är ensam hemma, och för att jag sa att jag ville träffa dem snart, så körde de ända hit (de bor några kilometer utanför Borås) för att träffa mig bara en kort stund. Mamma har bilen, men annars hade jag förmodligen åkt och hälsat på dem idag. Mormor har nämligen fått bältros, och morfar hade en liten propp för ett tag sedan. De är över åttio nu och allt kan egentligen hända. Ändå tänkte de på mig!

Hur som haver, mormor gav mig en kasse med en fläskkotlett + sås, en liten godispåse och ett stort kärl med gröt. Synd att de inte ville komma in för att de var rädda att hon skulle smitta (även om vi har haft vattkoppor), tänkte ju bjuda på kaffe. Såklart hade mormor glömt sin kam i den kassen hon gav mig - så jag diskade kärlet hon ville ha tillbaka, tog fram en mjuk kaka och gav dem alltihop när de efter ungefär en kvart åkte hem.

Nu är potatisen klar också, så nu ska jag äta!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket! =)
    Gå in på susnet.se, det är deras mätare jag använder mig av!

    ida www.iiob.blogspot.com

    SvaraRadera