fredag, januari 09, 2009

Attityd

När man jobbar inom ett serviceyrke ska man väl in i det längsta undvika att vara otrevlig mot kunderna, är det inte så? Det borde Tele2 tänka över. Speciellt den bögiga killen jag pratade med för några timmar sedan. Telenor sa att jag skulle höra med Tele2 om det var något fel i deras växlar, alltså om det blivit något fel när jag flyttade över mitt nummer från den ena operatören till den andra. Så fort han märkte att jag inte längre var kund hos Tele2, så ändrade han attityd helt - började avbryta mig och vara spydig. Och anklagade Telenor för att ha gett mig dålig service. Märkligt vad operatörer vill lägga skulden på varandra när de får chansen.. "Ring dit, gör så, det är säkert där felet ligger".

Det lustiga i det hela var att när han presenterade sig och sa de första meningarna, så lät han så där överkäck att man bara inte kunde låta bli att le. Lät väldigt överdriven först, sen blev det en helomvändning. Jag sa i alla fall till honom att det var synd att han inte kunde vara trevlig även om han fick veta att han inte hade mig som kund längre. Fick ett otäckt svar tillbaka, men han lär ju ha förstått att jag inte kommer tillbaka heller.

1 kommentar:

  1. haha, såna jävla idioter o.O otäckt svar? :O

    SvaraRadera