måndag, januari 12, 2009

Besökare, Bloggportalen och Budapest

Jag har kommit över 100-strecket när det gäller besökare, wiho! Och det är exakt en vecka sen jag satte dit mätarna. Vet i och för sig inte om det är bra eller dåligt, men jag är glad i alla fall :) Har lagt upp en presentation på bloggportalen idag också, vilket ju ökar chansen att någon skulle hitta hit.

Imorgon är det precis 2 veckor tills jag och klassen åker till Budapest i Ungern. Jag hade väl kanske tänkt mig något mer exotiskt/känt/intressant resmål, men men. Det stod mellan Dublin och Budapest i sista omröstningen, och jag hade ju hellre åkt till Dublin måste jag säga.
Någon som vet något kul att göra eller något spännande att se i Ungerns huvudstad? Det enda jag vet är att det ska finnas ett stort och berömt spa där - det verkar som om merparten av klassen ville åka dit just därför. Annars vet jag ingenting alls om Budapest..

Googlade runt lite och hittade några bilder:
Hotel Victoria

Det här måste vara en del av spa-anläggningen..

Ett "judiskt arv"

Budapest på natten


Sen undrar jag en sak till - varför hamnar aldrig mellanrummen där man vill ha dem när bilder är inblandade?

2 kommentarer: