lördag, december 06, 2008

Silence

Usch, vad det börjar bli tråkigt att vara ensam nu. Mamma är och säljer julgranar i Torslanda hela helgen. Det är alltså jag, Kajsa och skolböckerna fram till imorgon kväll..

Lite stolt är jag ändå över mig själv. Bland annat har jag städat en massa och lagat skinkschnitzel, sås och potatis. Riktigt gott ju! Inte visste jag att jag var så bra på att laga mat..



Igår firade jag och 10 andra tjejer Elinors 18-årsdag. Det var Ida, Mimmi, Sandra (Berg) och jag + några av Ida och Elinors klasskompisar. Mycket trevligt! Det hela började vid sjusnåret med middag/förfest i Elinors lägenhet (den var väldigt fin för övrigt) i Borås. Samtidigt som vi åt, blev det lite Idol-tittande. Hörde inte så mycket av det som sjöngs eftersom vi överröstade det hela tiden :P Men jag såg att Robin åkte ut iallafall. Bra. Borde kanske röstat på min gamla klasskamrat, men gillar man inte personen i sig så finns det väl ingen mening med det? Och duktig på att sjunga är han inte heller.

Hur som helst, tillbaka till firandet. Efter middag och efterrätt gick vi till Swing, vilket kanske var lite av en besvikelse. Det var nämligen "rockkväll". Innebar rätt många gubbar i hästsvans och andra konstiga typer.. Fanns dock några - lite roligare - ungdomar, till exempel en kille som ville prata musik och nagellack. Vi drog efter ett tag till Tonic, där det ju var bättre musik - men för lite plats och inget dansgolv. Man kan inte ha roligt ute alla gånger!

4 kommentarer:

  1. Låte som en trevlig fredag:)
    Du kunde ha ringt mig:) jag har haft tråk i helgen så jag hade gärna komma:P

    SvaraRadera
  2. Det var trevligt, som sagt, tills vi gick ut. Det var lite synd och vi får försöka göra om det en annan helg tycker jag (:

    SvaraRadera
  3. låter som en kul kväll (förutom kanske slutet) :) uppdatera oftare honey! :D

    SvaraRadera