måndag, december 22, 2008

Julgodis

För ett par år sedan lärde Becka mig ett smarrigt recept. Man skulle smälta nougat och lägga i krossade hasselnötter. Så detta har jag nu gjort. Vill också ha med smält choklad på något sätt, eftersom det kanske blir för mycket nougat annars - men har ännu inte bestämt mig för om jag vill skära den stelnade nougatblandningen i små bitar och sedan doppa dem i chokladen, eller om jag vill smeta ut chokladen ovanpå nougaten (vilket ju är minst ansträngande). Vet inte riktigt vad det här receptet heter, och eftersom jag antar att det är påhittat, så döper jag det härmed till nougatcrisp. Då låter det ju lika gott som det faktiskt är.

2 kommentarer:

  1. CHOKLAD & NÖTTER <3
    dags att äta oss tjocka, sandra :D

    SvaraRadera
  2. jaa, jättegott blev det! :D mm, det blir jag garanterat nu över jul :P

    SvaraRadera