fredag, juli 31, 2009

Uppdatering

Kanske också skulle berätta att det var trevligt igår kväll. Pratade med flera blivande sjuksköterskor, och de verkade riktigt trevliga, de som var där. 160 st hade tydligen blivit antagna till utbildningen (populäraste programmet i Borås) i år, varav 20-25 pallrade sig dit igår. Många kom ifrån Göteborgstrakten och hade ca 1,5 h hem. "Åh, vad skönt" tänkte jag, äntligen är det JAG som har nära.. Men självklart lider jag med dem, jag vet ju hur jobbigt det kan vara att pendla.
.

Hursomhelst, ca 50 studenter som skulle gå andra utbildningar var där också, och vi alla fick läsk och valfri baguette vid första mötet i Kårhuset. (Gott, men lite svårt att hålla reda på skagenröran samtidigt som man skulle vara social..) Sedan blev vi visade runt, bland annat till våra framtida föreläsningssalar, korridorer och grupprum. Därefter bar det av till den tredje byggnaden, det enorma biblioteket. Modernt och snyggt var det där! Den byggnad som jag alltid trott var själva högskolan är alltså endast bibliotek.
.

Efter rundturen fick vi kaffe/te och godis, samtidigt som vi fick tillfälle att lära känna varandra ytterligare. Sedan var det inte många som orkade gå ut i regnet för att titta på Rydell & Quick, så de flesta gav sig av hemåt. Jag kände också att det blev ganska lagom att åka. Kul initiativ det här - gör att det blir mindre att vara nervös över inför terminsstarten och introduktionsveckorna.
.


.

Köpte ett nytt paraply och två armband på Lindex medan jag väntade på bussen. Det gröna armbandet har ett ganska fint mönster, men det går inte att se på den här mobilbilden..
.

Imorgon ska jag och Sannam till Beatrice i Gislaved, så kanske dröjer det lite igen tills jag skriver. Sov gott!


Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar