söndag, juli 12, 2009

Överlida

Idag har jag och mamma hälsat på Sanna och Annelie i Överlida. Sanna har nyss flyttat ihop med sin kille, Tobbe, i en 3:a. Med tre balkonger! Dessutom är den största balkongen inglasad och ser ut som en stor terrass. Vill också flytta nu när jag har sett hur fräscht och fint de har fått det! Himla mysigt att vara två och skapa ett liv tillsammans också.. Hoppas, hoppas att det går bra för dem.

En väldigt trevlig eftermiddag blev det, med fika och prat om gamla minnen. Vi hade till exempel mycket roligt åt när jag och Sanna en gång för många år sedan badade i vår vattenspridare. Mamma filmade spektaklet. På något sätt blev det ett missförstånd, så att båda skulle springa över vattenspridaren samtidigt - fast från olika håll.. Tror att det var så att Sanna satte fart, landade och sedan tittade in i kameran. Då var jag redan i luften och kunde omöjligt hindra framfarten. Vilket resulterade i en ljudlig krock! Jag knockade Sanna fullständigt; som en fura föll hon ner i backen (det ska tilläggas att Sanna var betydligt mindre än jag). Men lika snabbt var hon på fötter igen, chockad och generad. Mamma ropade förvånat "oj, hur gick det?!" och stängde av kameran. Det var inte förrän efteråt som vi kunde skratta åt det.. Och det är lika roligt än idag! ;)


Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar