lördag, maj 02, 2009

Organiserat kaos

Jahopp, då har man flyttat. Det känns okej. Även om jag höll på att börja gråta när flyttbilen kom. Ingen återvändo liksom. Det är så många minnen man lämnar, så mycket man kommer att sakna. Bara att flytta från hus till lägenhet känns ju lite tråkigt. Men det är väl en erfarenhet, jag är ju uppväxt i hus med trädgård och allt. Måste ändå vänja mig vid att bo lite sämre när jag börjar plugga. Man inser inte hur bra man hade det förrän det är över..

Klantig som jag är, så låste jag såklart in bilnycklarna i bilen mitt i alltihop. Efter att jag hade dammsugit och tvättat golven, skulle jag ta med det sista flyttlasset och katten samt lämna husnycklarna till de nya ägarna. Så där stod jag, utanför Möbel Carlsson i Svenljunga, och tittade ner på nycklarna i förarsätet, haha. Ringde polisen, som hänvisade mig till nummerupplysningen för att fråga om numret till en låssmed. Fick ett sms med ungefär 8 olika nummer. Provade ett eller två, men gav sedan upp eftersom det var så många framför i kö. Jag gick istället in till Möbel Carlsson och bad om hjälp (försökte undvika det först eftersom våra grannar jobbar där). Efter en del kämpande, bändande och lirkande var dörren upplåst. Heja mig!

Hursomhelst, alla möbler står nu där de ska vara, det är flyttlådorna som ska packas upp & tv och dylikt som ska monteras. Det skulle vara rätt bra om man hade glas och bestick till frukosten imorgon.. Är förresten rätt stolt över mig själv eftersom jag lyckades sätta ihop datorn ensam. Det var ruskigt många sladdar. Ännu ett skäl att skaffa bärbar!

Vi började utflyttningen vid 9 i morse och höll sedan på här i lägenheten till klockan 8. Så jag är hemskt trött och ska därmed lägga mig omedelbums.

1 kommentar:

  1. haha, duktigt ^^ nu när du bor i borås tycker jag vi ska bestämma en "dejt" haha :D tar ju knappt en timme med tåg härifrån :)

    SvaraRadera