söndag, april 12, 2009

Långfredagen

Det är lite som att vara rikemansbarn för en dag när man träffar pappa. Man får åka i hans nästan splitter nya BMW kombi, äta på restaurang, fika och köpa glass - utan att behöva tänka en enda gång att pengarna inte ska räcka. Visst är det skönt ibland, men jag skulle inte vilja vara lika bortskämd som mina små halvbröder. Min snart 10-åriga bror, som är äldst och brukar följa med när jag träffar pappa, vill alltid direkt till spelbutiker och leksaksaffärer. För att visa mig vilka bilspel han senast fått och tjata om vilka han vill ha nu. I förrgår fick jag också se Jimmys nya kameramobil och bländande vita Fred Perry-skor. (Han sa att de i skolan kallade dem snabbskor, jag undrar om han inte hört lite fel..)

En bra sak är i alla fall att han blivit tillräckligt stor för att förstå att jag borde träffa dem oftare. Hoppas att han blir den som gör att jag någon gång får träffa min farfar också. Jimmy är tydligen den enda som nämner mig för honom. Men farfar visste inte vem jag var, fick jag höra i fredags.. Jag vet ju inte ens hur min farfar ser ut, men min bror sa att han brukar ge dem godis och att han säkert skulle ge mig också om jag fick träffa honom. Haha, allt är så mycket enklare på ett barns nivå :P

Brukar få min julklapp några månader senare, så jag blev ett par Adidasskor rikare denna gång. Underbart, hade samma modell för något år sedan och har faktiskt saknat dem. Nu får jag äntligen slänga mina gamla håliga Reebok.

1 kommentar: