söndag, februari 08, 2009

Budapest-stubbe

Hans, mammas pojkvän - låter kanske lite konstigt, men ni förstår - var här i helgen. Det blev korsord, schack, prat om resor, scones och massa ungerskt te. Han hade tänkt särskilt på mig och tagit med sig en Budapest-stubbe (bakelse med nötter, grädde, maräng och mandarin)! Hans trodde att jag hade förätit mig på sådana under min vistelse i huvudstaden, men jag hade ju faktiskt inte sett till en enda. Bakelser brukar vanligtvis inte vara min piece of cake, men den här var faktiskt så god att jag var tvungen att ta ännu en bit innan jag somnade.

Annars har dagen varit lugn. Har spenderat många timmar framför datorn och kollat in de lite större bloggarna - t ex Kenza och Stina-Lee. Kikade även in på Sanna Brådings blogg, vilket var intressant. Har också knåpat ihop nya jobbansökningar som jag tänkte posta imorgon. Men det är svårt att hitta ställen man verkligen kan tänka sig här i Svenljunga. Därför får jag se till att söka i trakterna runt omkring också, först och främst Borås. Skulle jag få jobb där kan jag fortfarande pendla.

Nu borde jag väl lägga mig, så Godnatt!

4 kommentarer:

  1. "Bakelser brukar vanligtvis inte vara min piece of cake"

    höhö, fyndigt ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, budapestbakelser! Äter aldrig bakelser (bortsett från semlor då det är säsong) men de där alltså -mums! Ge mig ett ton och jag löser det lätt!:.)

    SvaraRadera
  3. Har du kikat in på min blogg än då?

    SvaraRadera