tisdag, juni 30, 2009

En liten lista

Böcker jag ska läsa i sommar:


  • Stephen King - Benrangel

  • J.M.G. Le Clézio - Öken

  • Jo Nesbo - Snömannen

  • Tony Anthony - Den vita tigern
  • John Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in

  • Melissa Bank - Drömstället

  • Mons Kallentoft - Sommardöden
Läser "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer just nu. Vet att jag är lite seg ;P Tycker jag att den är tillräckligt bra, så köper jag nog de tre återstående böckerna i den serien också. Just det ja; har ju Harry Potter-böckerna också.. Har läst 3 eller 4, men funderar på att läsa om alla för att det var så länge sen. Men det blir nog ett senare projekt!


Photobucket

5 kommentarer:

  1. jag håller på med "låt den rätte komma in". dessvärre var det en besvikelse. har dock inte sett filmen, men boken brukar ju vara bättre än filmen. å andra sidan är inte den nämnda boken riktigt min typ av böcker heller, kan ju vara det också. deckarna du valt är dock bra, Kallentoft skriver ruskigt bra. sista tipset, läs mayers böcker på engelska, mycket bättre! och okej, ett tips till, läs böckera av dennis lehane! ha en bra boksommar!

    SvaraRadera
  2. Böcker is the shit :D

    SvaraRadera
  3. SV anonym: dennis lehane ska jag absolut leta efter, har hört gott om honom innan. :D

    SV ida: ja, eller hur? :P

    SvaraRadera
  4. tack så mycket :D tur att någon tycker de e snyggt iaf :D

    SvaraRadera
  5. Jag läser just nu Ajvides bok Låt den rätte komma in! Han skriver lite speciellt, men jag älskar det! Jag tycker han beskriver allt målande men ändå ger rum för ens egna fantasi - perfekt! :D Har läst hans novellsamling Pappersväggar och Hanteringen av odöda. Verkligen super! :)

    SvaraRadera