söndag, oktober 26, 2008

Rainy Sunday

Idag har det regnat hela dagen i Svenljunga. Mamma - fast besluten att trotsa vädret med gul sydväst och allt - försökte få med mig på en promenad, men jag stannade faktiskt mycket hellre inne.. Istället har jag laddat ner en massa musik, läst i min engelska kriminalroman och bakat kladdkaka :P

Min nya mobil, som jag köpte för mindre än en månad sen, är förresten redan inne på service. Anledningen är att sms inte nådde den på flera timmar eller inte kom fram överhuvudtaget. Med tanke på att jag sällan ringer, så är jag ganska beroende av sms-funktionen. På El-Giganten fick jag reda på att det ofta är fel på nya telefoner nuförtiden, att det kan bero på att mjukvaran behöver uppdateras. Något som jag egentligen kunde gjort själv.. Men ingen vet ju om det är så enkelt (och dessutom verkade det så jobbigt att uppdatera den när jag skulle försöka för ett tag sen). Kommer alltså få vänta 2-3 (läs: 4-6) veckor på att de ska greja klart med telefonen. Eftersom jag inte klarar mig utan mobil, så bad jag om en lånetelefon. Problemet med den där gamla Nokian är bara att den efter PIN-koden ber om en säkerhetskod, vilken jag inte har :S Har därför inte ens fått igång den än.. Så om någon skickat sms och jag inte svarat, så vet ni nu varför. Blir till att ringa El-Giganten imorgon.

För övrigt, så har jag ju faktiskt lov. Aldrig fel, även om man såklart aldrig får koppla bort skolarbetet helt. Har kristendomsreflektioner att lämna in på fredag efter lovet, och franskaprov samma dag som vi kommer tillbaka till skolan :( Har bestämt mig för att försöka se det positiva i saker och ting, så jag får väl skriva att det är bra att jag iallafall har tid att plugga.
Annars känns det rätt bra med lov. Det började inte så roligt visserligen, men det är över nu. Igår hade jag och mamma en riktigt mysig dag i stan. Vi kollade i affärer, köpte kulglass, åt pizza och hälsade på mormor & morfar.
Jag har inte så mycket bestämt inför ledigheten, förutom att jag kanske ska träffa Emma på onsdag. Får se vad som dyker upp senare i veckan. Det sköna med lov är ju egentligen att slippa följa kalendern och bara ta dagen som den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar